Open Minds, Open Hearts (OMOH)

Open Minds, Open Hearts (OMOH) is a two-year project which aims to create awareness and reduce the stigma of dementia by fostering social cohesion and a sense of belonging among college students, people living with dementia (PLWD) and their care partners. This project is a collaboration between three colleges across Canada, including the College of New Caledonia in British Columbia, École nationale de cirque (National Circus School) in Quebec, and Conestoga College in Ontario.

OMOH will consist of student-led programs hosted by each college. People living with dementia and their caregivers will participate in weekly engagement sessions led by students. These intergenerational group activities will highlight various subjects including culinary arts, celebrating culture, languages and the arts, exploring nature, and promoting physical well-being.

OMOH is funded by the Public Health Agency of Canada’s Dementia Strategic Fund: Awareness Raising Initiatives grant.

To learn more or to ask questions related to the project, email us at seniorscare@conestogac.on.ca.

The views expressed herein do not necessarily represent the views of the Public Health Agency of Canada.

Esprits ouverts, cœurs ouverts (OMOH de l’anglais Open Minds, Open Hearts) est un projet de deux ans qui vise à sensibiliser à la démence et à réduire la stigmatisation en favorisant la cohésion sociale et un sentiment d’appartenance parmi les étudiants au niveau collégial, les personnes vivant avec la démence et leurs partenaires en soins. Ce projet est une collaboration entre trois collèges du Canada, soit le Collège de la Nouvelle Calédonie en Colombie-Britannique, l’École nationale de cirque au Québec et le Collège Conestoga en Ontario.

Le projet OMOH consistera en des programmes dirigés par les étudiants et organisés par chaque collège. Les personnes atteintes de démence et leurs aidants participeront à des séances d’engagement hebdomadaires animées par des étudiants. Ces activités de groupe intergénérationnelles mettront l’accent sur divers sujets, notamment l’art culinaire, la célébration de la culture, des langues et des arts, l’exploration de la nature et la promotion du bien-être physique.

Le projet OMOH est financé par une subvention du Fonds stratégique pour la démence : initiatives de sensibilisation de l’Agence de la santé publique du Canada.

Pour en savoir plus ou pour poser des questions relatives au projet, envoyez-nous un courriel à seniorscare@conestogac.on.ca.

Les opinions exprimées dans le présent document ne reflètent pas nécessairement les vues de l’Agence de la santé publique du Canada.

Public Health Agency of Canada
Public Health Agency of Canada
College of New Caledonia
Ecole National de Cirque